forum untuk berkongsi ilmu pengetahuan anda hehe
 
HomePortalGallerySearchRegisterLog inchatting2 jom
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Latest topics
» sherah nk bgtahu.. kalau danny bace ok..
maksud tarikh lahir anda I_icon_minitimeMon Apr 26, 2010 7:11 am by shaherah_ira

» kepade semua
maksud tarikh lahir anda I_icon_minitimeThu Apr 22, 2010 7:30 pm by dj_joe

» cibai da tua still mengatall kuang ajar hahaha jum merapu jum
maksud tarikh lahir anda I_icon_minitimeThu Apr 22, 2010 7:24 pm by dj_joe

» YUIKO(AIN)<<TOPIC KHAS UNTK BELIAU
maksud tarikh lahir anda I_icon_minitimeThu Apr 22, 2010 7:23 pm by dj_joe

» menghidupkan balik forum sembangdesa
maksud tarikh lahir anda I_icon_minitimeThu Apr 22, 2010 4:40 am by dj_joe

» AKU BENGANG NAN JOE JAMBUL
maksud tarikh lahir anda I_icon_minitimeThu Apr 22, 2010 4:38 am by dj_joe

» HAHAHA .. BELOT !!
maksud tarikh lahir anda I_icon_minitimeSat Mar 27, 2010 9:01 am by purple

» i don belive about chat box "love" again..
maksud tarikh lahir anda I_icon_minitimeSat Mar 20, 2010 2:30 pm by x_jahat

» saper rindu kat seseorang lepas kat sini
maksud tarikh lahir anda I_icon_minitimeSat Mar 20, 2010 2:22 pm by x_jahat

Navigation
 Portal
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search
Forum
Affiliates
free forum

December 2019
MonTueWedThuFriSatSun
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
CalendarCalendar

Share
 

 maksud tarikh lahir anda

Go down 
AuthorMessage
farra ain

farra ain

Posts : 147
Join date : 30/10/2009
Age : 30
Location : shah alam,selangor

maksud tarikh lahir anda Empty
PostSubject: maksud tarikh lahir anda   maksud tarikh lahir anda I_icon_minitimeSat Oct 31, 2009 12:40 am

Tarikh lahir kita menerangkan siapa kita, apakah kelebihan kita dan apakah kebolehan kita. Ia juga menunjukkan apakah yang harus kita pelajari dan cabaran yang perlu kita hadapi.
Untuk mengetahui nombor lahir kita, kita boleh mencampurkan nombor-nombor tarikh lahir kita sehingga ianya menjadi satu nombor tunggal. Nombor lahir kita tidak menjadi penghalang kepada kita untuk kita menjadi apa yang kita inginkan ianya hanya sekadar mempelbagaikan pilihan yang kita ada.

Contoh:
12 April 1974
12 + 4 + 1974 = 1990
1 + 9 + 9 + 0 = 19
1 + 9 = 10
1 + 0 = 1 (Jadi nombor lahirnya ialah 1)

Keterangan nombor lahir

1. Ketulenan
- Hadir dengan idea baru.
- Memperolehi sesuatu dengan cara yang tersendiri.
- Golongan ini merupakan yang paling jujur dan boleh mempelajari dengan baik teknik diplomasi.
- Mereka suka mengambil inisiatif dan suka menjadi yang terbaik dan kebiasannya adalah pemimpin atau boss.
- Bekerja sendiri merupakan pilihan terbaik mereka.

Perkara yang perlu dipelajari: Idea dan pendapat yang lain mungkin baik atau lebih baik. Berfikirlah secara terbuka.

2. Pendamai
- Dilahirkan sebagai diplomat.
- Mereka selalu memikirkan dan peka terhadap keperluan dan perasaan orang lain sebelum mengambil kira dirinya sendiri.
- Secara semulajadi sangat analitikal dan suka mengikut gerak hati.
- Mereka tidak suka bersendirian. Persahabatan adalah penting buat mereka dan berupaya mendorong mereka untuk berjaya di dalam hidup; tetapi mereka sanggup untuk bersendirian jika hubungan yang terjalin itu tidak serasi.
- Golongan ini secara semulajadi adalah pemalu, mereka patut belajar untuk meningkatkan nilai kendiri (self esteem) dan meluahkan perasaan secara terbuka tanpa berselindung.

3. Ceria
- Golongan ini merupakan golongan yang idealistik.
- Mereka sangat kreatif, sosial, mesra, romantik dan mudah dibawa berunding.
- Mereka suka memulakan sesuatu tetapi jarang dapat menghabiskannya.
- Mereka suka orang lain gembira dan sanggup melakukan apa sahaja untuk mencapainya. Mereka sangat popular dan idealistik.
- Golongan ini perlu belajar untuk melihat sesuatu dengan lebih realistik.

4. Konsevatif
- Golongan ini sangat peka dan tradisional.
- Mereka sukakan arahan dan sesuatu yang rutin.
- Mereka hanya akan bertindak apabila faham sepenuhnya tentang apa yang sepatutnya mereka lakukan.
- Mereka suka bekerja keras dan sanggup melakukan sesuatu kerja secara sendirian. Mereka mudah tertarik dengan aktiviti luar dan merasai pertalian dengan alam sekitar. Mereka berupaya untuk bersabar, tekun dan adakala dianggap degil.
- Mereka harus belajar untuk lebih feksibel dan bersikap lebih baik terhadap diri sendiri.

5. Perintis
- Mereka adalah perintis.
- Secara semulajadi mereka mempunyai sikap ingin tahu dan suka mengambil risiko serta sangat bersemangat (enthusiasm).

- Mereka perlukan kepelbagaian dan tidak suka disekat. Dunia ini adalah sekolah mereka, mereka memerhatikan setiap peluang untuk mempelajari sesuatu daripada setiap situasi yang ditempuhi. Persoalan yang bermain difikiran mereka tidak pernah terhenti.

- Golongan ini dinasihatkan untuk melihat sesuatu dengan teliti dan mendapat semua fakta yang diperlukan sebelum membuat sesuatu kesimpulan.

6. Romantik
- Golongan ini adalah idealistik dan memerlukan sesuatu sebab untuk berasa gembira. Hubungan kekeluarga yang kuat adalah penting buat mereka. Perasaan mereka mempengaruhi keputusan mereka. – Mereka sangat suka untuk membantu dan menjaga seseorang.
- Mereka sangat setia dan boleh menjadi guru yang terbaik.
- Mereka suka seni musik.
- Mereka menjadi teman yang setia kepada sesiapa yang menjalin persahabatan secara serius.
- Golongan ini harus belajar apakah yang boleh diubah dan apakah yang tidak boleh diubahnya.

7. Intelektual
- Golongan ini adalah Pencari.
- Selalu menyelesaikan sesuatu yang tersembunyi,dan mereka sukar untuk menerima sesuatu perkara dengan mudah.
- Perasaan mereka tidak mempengaruhi keputusan mereka.
- Mereka suka mempersoalkan apa yang ada disekeliling mereka tetapi mereka tidak suka dipersoalkan.
- Mereka kerap dikenali sebagai ahli falsafah dan sangat berpengetahuan dan kadangkala bersendirian.
- Mereka gemarkan perkara yang berteknikal dan berkebolehan untuk menjadi penyelidik yang baik dalam menyelesaikan sesuatu perkara.
- Mereka sangat suka berahsia.
- Golongan ini hidup dalam dunia mereka tersendiri dan mereka perlu belajar untuk menerima kenyataan dunia sebenar.

8. Penyelesaian
- Golongan ini adalah penyelesaian masalah.
- Mereka adalah profesional, berterus terang, penilai yang baik dan sangat tegas.
- Mereka selalu mempunyai perancangan yang hebat dan suka hidup dalam suasana kehidupan yang terbaik.
- Mereka sangat suka mengendalikan manusia. Mereka melihat manusia secara objektif. Mereka akan memberitahu seseorang dengan cara mereka tersendiri bahawa mereka adalah ketua.
- Golongan ini perlu belajar untuk membuat keputusan berdasarkan keperluan sendiri daripada mengikut keperluan orang lain.
9. Pelakon
- Golongan ini mempunyai kebolehan untuk menghiburkan orang lain.
- Mereka sangat penyayang dan pemurah.
- Dengan daya tarikan yang ada, mereka tidak mempunyai masalah untuk berkawan dengan sesiapa jua dan pada mereka tiada sesiapapun yang dianggap asing kepada mereka.
- Mereka mempunyai personaliti yang pelbagai sehingga menyukarkan orang sekeliling mereka untuk memahami mereka.
- Mereka umpama binatang sumpah-sumpah yang boleh berubah dan menyesuaikan diri mengikut persekitaran.
- Mereka mempunyai nasib yang sangat baik tetapi juga boleh menderita akibat terlalu bergantung kepada nasib dan perasaan (mood). Untuk berjaya golongan ini perlu membina landasan kasih sayang.

Yang Mana Satukah Anda???
Back to top Go down
halola2fix



Posts : 11
Join date : 30/10/2009

maksud tarikh lahir anda Empty
PostSubject: Re: maksud tarikh lahir anda   maksud tarikh lahir anda I_icon_minitimeSat Oct 31, 2009 12:49 am

tlng bg tau aku aku nye 8/1/1997
Back to top Go down
MissFarhana

MissFarhana

Posts : 23
Join date : 30/10/2009
Age : 23
Location : Kulim..Kedah

maksud tarikh lahir anda Empty
PostSubject: Re: maksud tarikh lahir anda   maksud tarikh lahir anda I_icon_minitimeSat Oct 31, 2009 12:53 am

03 November 1996
03+11+1996=2010
2+0+1+0=3
eerr..cam ni ke..?
jdik jwapan die 3 la kan..?
Question
Back to top Go down
farra ain

farra ain

Posts : 147
Join date : 30/10/2009
Age : 30
Location : shah alam,selangor

maksud tarikh lahir anda Empty
PostSubject: Re: maksud tarikh lahir anda   maksud tarikh lahir anda I_icon_minitimeSat Oct 31, 2009 12:54 am

aku dah kira..ko yg no 8 tu Razz

8. Penyelesaian
- Golongan ini adalah penyelesaian masalah.
- Mereka adalah profesional, berterus terang, penilai yang baik dan sangat tegas.
- Mereka selalu mempunyai perancangan yang hebat dan suka hidup dalam suasana kehidupan yang terbaik.
- Mereka sangat suka mengendalikan manusia. Mereka melihat manusia secara objektif. Mereka akan memberitahu seseorang dengan cara mereka tersendiri bahawa mereka adalah ketua.
- Golongan ini perlu belajar untuk membuat keputusan berdasarkan keperluan sendiri daripada mengikut keperluan orang lain.
Back to top Go down
farra ain

farra ain

Posts : 147
Join date : 30/10/2009
Age : 30
Location : shah alam,selangor

maksud tarikh lahir anda Empty
PostSubject: Re: maksud tarikh lahir anda   maksud tarikh lahir anda I_icon_minitimeSat Oct 31, 2009 12:54 am

btul3 tu hana..rjin hana ni..bertuah spe nk buat menantu ni Razz
Back to top Go down
dj_joe
Admin
dj_joe

Posts : 162
Join date : 30/10/2009
Age : 25
Location : kemaman,terengganu

maksud tarikh lahir anda Empty
PostSubject: tolong   maksud tarikh lahir anda I_icon_minitimeSat Oct 31, 2009 12:57 am

tolong bagitahu maksud 16/5/94 hehe
Back to top Go down
http://sembangdesa.forumms.net
farra ain

farra ain

Posts : 147
Join date : 30/10/2009
Age : 30
Location : shah alam,selangor

maksud tarikh lahir anda Empty
PostSubject: Re: maksud tarikh lahir anda   maksud tarikh lahir anda I_icon_minitimeSat Oct 31, 2009 12:59 am

aku rse lola ngn joe sme.. no 8 tu Razz
Back to top Go down
MissFarhana

MissFarhana

Posts : 23
Join date : 30/10/2009
Age : 23
Location : Kulim..Kedah

maksud tarikh lahir anda Empty
PostSubject: Re: maksud tarikh lahir anda   maksud tarikh lahir anda I_icon_minitimeSat Oct 31, 2009 1:05 am

hehe...
biase laa.. lol!
Back to top Go down
piratecia



Posts : 23
Join date : 31/10/2009

maksud tarikh lahir anda Empty
PostSubject: Re: maksud tarikh lahir anda   maksud tarikh lahir anda I_icon_minitimeSat Oct 31, 2009 9:56 pm

nak jd menantu yana boleh x?
Back to top Go down
http://piratecia.blogspot.com
Sheyha

Sheyha

Posts : 25
Join date : 30/10/2009
Location : Singapore

maksud tarikh lahir anda Empty
PostSubject: Re: maksud tarikh lahir anda   maksud tarikh lahir anda I_icon_minitimeSat Oct 31, 2009 11:41 pm

no 5....MUNGKIN benar...Smile
Back to top Go down
x_jahat

x_jahat

Posts : 83
Join date : 30/10/2009
Age : 87
Location : broadway

maksud tarikh lahir anda Empty
PostSubject: Re: maksud tarikh lahir anda   maksud tarikh lahir anda I_icon_minitimeMon Nov 02, 2009 1:23 am

aku kire2 dr smlm sbb aku lahir 5000 tahun sblm masihi .. tu yg pening tuh

aku rase aku aku no 10(aku wat sndri)

10. seorg yg rajin dr segi kehidupan seharian
juga jujur serta berakhlak baik... sopan santun terhdp sume org
dr segi kewangan pule akan sering dbg duit dlm jumlah yg besar
jenis yg tdk meminta balasan serta lemak berkrim disukai ramai..


yuiko kire jap 6/4/1833 hehe
Back to top Go down
x_jahat

x_jahat

Posts : 83
Join date : 30/10/2009
Age : 87
Location : broadway

maksud tarikh lahir anda Empty
PostSubject: Re: maksud tarikh lahir anda   maksud tarikh lahir anda I_icon_minitimeMon Nov 02, 2009 1:26 am

yuiko aku bru pandai kire hehehe...

aku no 5 ..

perintis hurmmmm...

aku mmg perintis mase depan nih..
p/s : sape nak tandetgn pvt je jgn malu okey....
huh see the leg ar ....
Back to top Go down
purple

purple

Posts : 184
Join date : 30/10/2009
Age : 25
Location : iN LosT~

maksud tarikh lahir anda Empty
PostSubject: Re: maksud tarikh lahir anda   maksud tarikh lahir anda I_icon_minitimeMon Nov 02, 2009 1:28 am

farra ain wrote:
Tarikh lahir kita menerangkan siapa kita, apakah kelebihan kita dan apakah kebolehan kita. Ia juga menunjukkan apakah yang harus kita pelajari dan cabaran yang perlu kita hadapi.
Untuk mengetahui nombor lahir kita, kita boleh mencampurkan nombor-nombor tarikh lahir kita sehingga ianya menjadi satu nombor tunggal. Nombor lahir kita tidak menjadi penghalang kepada kita untuk kita menjadi apa yang kita inginkan ianya hanya sekadar mempelbagaikan pilihan yang kita ada.

Contoh:
12 April 1974
12 + 4 + 1974 = 1990
1 + 9 + 9 + 0 = 19
1 + 9 = 10
1 + 0 = 1 (Jadi nombor lahirnya ialah 1)

Keterangan nombor lahir

1. Ketulenan
- Hadir dengan idea baru.
- Memperolehi sesuatu dengan cara yang tersendiri.
- Golongan ini merupakan yang paling jujur dan boleh mempelajari dengan baik teknik diplomasi.
- Mereka suka mengambil inisiatif dan suka menjadi yang terbaik dan kebiasannya adalah pemimpin atau boss.
- Bekerja sendiri merupakan pilihan terbaik mereka.

Perkara yang perlu dipelajari: Idea dan pendapat yang lain mungkin baik atau lebih baik. Berfikirlah secara terbuka.

2. Pendamai
- Dilahirkan sebagai diplomat.
- Mereka selalu memikirkan dan peka terhadap keperluan dan perasaan orang lain sebelum mengambil kira dirinya sendiri.
- Secara semulajadi sangat analitikal dan suka mengikut gerak hati.
- Mereka tidak suka bersendirian. Persahabatan adalah penting buat mereka dan berupaya mendorong mereka untuk berjaya di dalam hidup; tetapi mereka sanggup untuk bersendirian jika hubungan yang terjalin itu tidak serasi.
- Golongan ini secara semulajadi adalah pemalu, mereka patut belajar untuk meningkatkan nilai kendiri (self esteem) dan meluahkan perasaan secara terbuka tanpa berselindung.

3. Ceria
- Golongan ini merupakan golongan yang idealistik.
- Mereka sangat kreatif, sosial, mesra, romantik dan mudah dibawa berunding.
- Mereka suka memulakan sesuatu tetapi jarang dapat menghabiskannya.
- Mereka suka orang lain gembira dan sanggup melakukan apa sahaja untuk mencapainya. Mereka sangat popular dan idealistik.
- Golongan ini perlu belajar untuk melihat sesuatu dengan lebih realistik.

4. Konsevatif
- Golongan ini sangat peka dan tradisional.
- Mereka sukakan arahan dan sesuatu yang rutin.
- Mereka hanya akan bertindak apabila faham sepenuhnya tentang apa yang sepatutnya mereka lakukan.
- Mereka suka bekerja keras dan sanggup melakukan sesuatu kerja secara sendirian. Mereka mudah tertarik dengan aktiviti luar dan merasai pertalian dengan alam sekitar. Mereka berupaya untuk bersabar, tekun dan adakala dianggap degil.
- Mereka harus belajar untuk lebih feksibel dan bersikap lebih baik terhadap diri sendiri.

5. Perintis
- Mereka adalah perintis.
- Secara semulajadi mereka mempunyai sikap ingin tahu dan suka mengambil risiko serta sangat bersemangat (enthusiasm).

- Mereka perlukan kepelbagaian dan tidak suka disekat. Dunia ini adalah sekolah mereka, mereka memerhatikan setiap peluang untuk mempelajari sesuatu daripada setiap situasi yang ditempuhi. Persoalan yang bermain difikiran mereka tidak pernah terhenti.

- Golongan ini dinasihatkan untuk melihat sesuatu dengan teliti dan mendapat semua fakta yang diperlukan sebelum membuat sesuatu kesimpulan.

6. Romantik
- Golongan ini adalah idealistik dan memerlukan sesuatu sebab untuk berasa gembira. Hubungan kekeluarga yang kuat adalah penting buat mereka. Perasaan mereka mempengaruhi keputusan mereka. – Mereka sangat suka untuk membantu dan menjaga seseorang.
- Mereka sangat setia dan boleh menjadi guru yang terbaik.
- Mereka suka seni musik.
- Mereka menjadi teman yang setia kepada sesiapa yang menjalin persahabatan secara serius.
- Golongan ini harus belajar apakah yang boleh diubah dan apakah yang tidak boleh diubahnya.

7. Intelektual
- Golongan ini adalah Pencari.
- Selalu menyelesaikan sesuatu yang tersembunyi,dan mereka sukar untuk menerima sesuatu perkara dengan mudah.
- Perasaan mereka tidak mempengaruhi keputusan mereka.
- Mereka suka mempersoalkan apa yang ada disekeliling mereka tetapi mereka tidak suka dipersoalkan.
- Mereka kerap dikenali sebagai ahli falsafah dan sangat berpengetahuan dan kadangkala bersendirian.
- Mereka gemarkan perkara yang berteknikal dan berkebolehan untuk menjadi penyelidik yang baik dalam menyelesaikan sesuatu perkara.
- Mereka sangat suka berahsia.
- Golongan ini hidup dalam dunia mereka tersendiri dan mereka perlu belajar untuk menerima kenyataan dunia sebenar.

8. Penyelesaian
- Golongan ini adalah penyelesaian masalah.
- Mereka adalah profesional, berterus terang, penilai yang baik dan sangat tegas.
- Mereka selalu mempunyai perancangan yang hebat dan suka hidup dalam suasana kehidupan yang terbaik.
- Mereka sangat suka mengendalikan manusia. Mereka melihat manusia secara objektif. Mereka akan memberitahu seseorang dengan cara mereka tersendiri bahawa mereka adalah ketua.
- Golongan ini perlu belajar untuk membuat keputusan berdasarkan keperluan sendiri daripada mengikut keperluan orang lain.
9. Pelakon
- Golongan ini mempunyai kebolehan untuk menghiburkan orang lain.
- Mereka sangat penyayang dan pemurah.
- Dengan daya tarikan yang ada, mereka tidak mempunyai masalah untuk berkawan dengan sesiapa jua dan pada mereka tiada sesiapapun yang dianggap asing kepada mereka.
- Mereka mempunyai personaliti yang pelbagai sehingga menyukarkan orang sekeliling mereka untuk memahami mereka.
- Mereka umpama binatang sumpah-sumpah yang boleh berubah dan menyesuaikan diri mengikut persekitaran.
- Mereka mempunyai nasib yang sangat baik tetapi juga boleh menderita akibat terlalu bergantung kepada nasib dan perasaan (mood). Untuk berjaya golongan ini perlu membina landasan kasih sayang.

Yang Mana Satukah Anda???


nk test2..tpi math fail la...

10+6+1994=2010
2+0+1+0=3

errkkk..npe sme ngan fana??
Back to top Go down
hAnEy_hAnEz

hAnEy_hAnEz

Posts : 18
Join date : 30/10/2009
Age : 25
Location : CooLEm KedaH

maksud tarikh lahir anda Empty
PostSubject: Re: maksud tarikh lahir anda   maksud tarikh lahir anda I_icon_minitimeMon Nov 02, 2009 4:53 am

klu 24.5.1992 lak cmner tuh..?? Laughing
Back to top Go down
Sponsored content




maksud tarikh lahir anda Empty
PostSubject: Re: maksud tarikh lahir anda   maksud tarikh lahir anda I_icon_minitime

Back to top Go down
 
maksud tarikh lahir anda
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
sembang_desa forum :: Your first category :: my forum-
Jump to: