forum untuk berkongsi ilmu pengetahuan anda hehe
 
HomePortalGallerySearchRegisterLog inchatting2 jom
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Latest topics
» sherah nk bgtahu.. kalau danny bace ok..
kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeMon Apr 26, 2010 7:11 am by shaherah_ira

» kepade semua
kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeThu Apr 22, 2010 7:30 pm by dj_joe

» cibai da tua still mengatall kuang ajar hahaha jum merapu jum
kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeThu Apr 22, 2010 7:24 pm by dj_joe

» YUIKO(AIN)<<TOPIC KHAS UNTK BELIAU
kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeThu Apr 22, 2010 7:23 pm by dj_joe

» menghidupkan balik forum sembangdesa
kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeThu Apr 22, 2010 4:40 am by dj_joe

» AKU BENGANG NAN JOE JAMBUL
kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeThu Apr 22, 2010 4:38 am by dj_joe

» HAHAHA .. BELOT !!
kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeSat Mar 27, 2010 9:01 am by purple

» i don belive about chat box "love" again..
kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeSat Mar 20, 2010 2:30 pm by x_jahat

» saper rindu kat seseorang lepas kat sini
kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeSat Mar 20, 2010 2:22 pm by x_jahat

Navigation
 Portal
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search
Forum
Affiliates
free forum

December 2019
MonTueWedThuFriSatSun
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
CalendarCalendar

Share
 

 kenapa tak haramkan rokok?

Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
shaherah_ira

shaherah_ira

Posts : 43
Join date : 31/10/2009
Age : 28
Location : Wilayah Persekutuan Iskandar

kenapa tak haramkan rokok? Empty
PostSubject: kenapa tak haramkan rokok?   kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeSat Oct 31, 2009 5:34 am

sherah pelik dngan malaysia ni... dh tau rokok tu bhaya knpa x hrm kan je...
dok buat jgak rokok ni... ade owg ckp la.... sherah x ckp...
50% keuntungan malaysia dari jualan rokok... tapi dlm fikiran sherah
kenape erk rokok dibiarkan jual walaupun dh tau membahayakan kesihatan diri sendri.! kenape erh?

agk2 knape ea? No
Back to top Go down
purple

purple

Posts : 184
Join date : 30/10/2009
Age : 25
Location : iN LosT~

kenapa tak haramkan rokok? Empty
PostSubject: huhuhuhuxx   kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeSat Oct 31, 2009 5:46 am

errkkkk...nk tau ke??sbab okok nih bleh tenang kn fkiran kot

lgi 1 sbab nmpak mcho kot..cm nie afro

huhuhux
Back to top Go down
shaherah_ira

shaherah_ira

Posts : 43
Join date : 31/10/2009
Age : 28
Location : Wilayah Persekutuan Iskandar

kenapa tak haramkan rokok? Empty
PostSubject: Re: kenapa tak haramkan rokok?   kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeSat Oct 31, 2009 6:12 am

purple_huupla wrote:
errkkkk...nk tau ke??sbab okok nih bleh tenang kn fkiran kot

lgi 1 sbab nmpak mcho kot..cm nie afro

huhuhux

haha ye ke? ok2..
Back to top Go down
farra ain

farra ain

Posts : 147
Join date : 30/10/2009
Age : 30
Location : shah alam,selangor

kenapa tak haramkan rokok? Empty
PostSubject: Re: kenapa tak haramkan rokok?   kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeSat Oct 31, 2009 6:16 am

bukan2..dah tabiat.. pas mkn msti carik rokok.. btul?
nk berak pn carik rokok.. hahahaaaa...
leh tenang kan fkiran.. Evil or Very Mad
Back to top Go down
dj_joe
Admin
dj_joe

Posts : 162
Join date : 30/10/2009
Age : 25
Location : kemaman,terengganu

kenapa tak haramkan rokok? Empty
PostSubject: hehe   kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeSat Oct 31, 2009 6:45 am

law haramkan camna atok danny nk hisap rokok hahaha
Back to top Go down
http://sembangdesa.forumms.net
shaherah_ira

shaherah_ira

Posts : 43
Join date : 31/10/2009
Age : 28
Location : Wilayah Persekutuan Iskandar

kenapa tak haramkan rokok? Empty
PostSubject: Re: kenapa tak haramkan rokok?   kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeSat Oct 31, 2009 6:56 am

Sebelum nak haramkan rokok kena pikir brape cukai rokok setahun? dan cukai ini menyumbang kpd berapa peratus pendapatan negara? Itu dari segi pendapatan negara, dari segi pendapatan mereka yang mengusahakan tanaman tembakau pulak mcm mane? rokok tkleh nak di haramkan penjualannya tp boleh di kawal penjualannya jika setiap kempen anti merokok berjaya memberi kesedaran kpd perokok dan bakal perokok.

ahakzzz..
sebab rokok dan arak dan judi adalah antara penyumbang yg tinggi dalam ekonomi negara..
sebab tu dorang tabley nak banned 100%..

tau nak kata apa pasal rokok neh pasal xpernah rasa
Bagi yang merokok 2 kurangkanlah, kalau boleh berhenti terus, kang kena penyakit2 seperti yang tertera di kotak rokok 2
Memang xmudah nak hentikan tapi try ur best ok
Hendak 1000 Daya X Hendak 1000 Dalih



~~Teringat Iklan Dont Break My Heart !~~ Very Happy
Back to top Go down
atok danny



Posts : 22
Join date : 31/10/2009

kenapa tak haramkan rokok? Empty
PostSubject: Re: kenapa tak haramkan rokok?   kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeSat Oct 31, 2009 6:52 pm

ISAP ROKOK BEST LAAAAAAAAAA...KLU HRAMKN NK ISAP PE??X KN NK ISAP*****
WAAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKA Laughing Laughing
Back to top Go down
x_jahat

x_jahat

Posts : 83
Join date : 30/10/2009
Age : 87
Location : broadway

kenapa tak haramkan rokok? Empty
PostSubject: Re: kenapa tak haramkan rokok?   kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeSat Oct 31, 2009 7:56 pm

dalam perbincangan bersame ahli majlis fatwa kebangsaan telah memutuskan rokok sebagai barangan merbahaye dan kesannye dlm jangke mase panjang amat merisaukan beberape pihak..

tetapi wakil arab saudi yg melawat kedutaan malaysia mengataken hukum rokok boleh dikaitkan dgn kesan meminum arak sekaligus mengaitkan penggunaan dadah.. ttpi imam syafie tdk mengalakkan meletakkan fatwa dgn meyamakan kesan atau membandingkan ini .. sekali lg CNN mengupas isu berkaitan ini dan meletakkan rokok sebagai khazanah ngre maxico dan brazil .. kesimpulannye: kenape rokok x haram?? ntah .. kerajaan pon isap okok nak haram2 kan lak afro
Back to top Go down
purple

purple

Posts : 184
Join date : 30/10/2009
Age : 25
Location : iN LosT~

kenapa tak haramkan rokok? Empty
PostSubject: huhuhuhuxx   kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeSat Oct 31, 2009 10:18 pm

atok danny wrote:
ISAP ROKOK BEST LAAAAAAAAAA...KLU HRAMKN NK ISAP PE??X KN NK ISAP*****
WAAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKA Laughing Laughing



wakakakakaaaa!!!!!!!btul2...okok la best....
Back to top Go down
purple

purple

Posts : 184
Join date : 30/10/2009
Age : 25
Location : iN LosT~

kenapa tak haramkan rokok? Empty
PostSubject: huhuhuhuxx   kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeSat Oct 31, 2009 10:22 pm

X_jahat skapunk addict wrote:
dalam perbincangan bersame ahli majlis fatwa kebangsaan telah memutuskan rokok sebagai barangan merbahaye dan kesannye dlm jangke mase panjang amat merisaukan beberape pihak..

tetapi wakil arab saudi yg melawat kedutaan malaysia mengataken hukum rokok boleh dikaitkan dgn kesan meminum arak sekaligus mengaitkan penggunaan dadah.. ttpi imam syafie tdk mengalakkan meletakkan fatwa dgn meyamakan kesan atau membandingkan ini .. sekali lg CNN mengupas isu berkaitan ini dan meletakkan rokok sebagai khazanah ngre maxico dan brazil .. kesimpulannye: kenape rokok x haram?? ntah .. kerajaan pon isap okok nak haram2 kan lak afro


ayat dye ni power gler...wakakakakaka...rse2 btul gak ckp xjahat...

x_jaht..ak respect...huhuhuxx pirat
Back to top Go down
x_jahat

x_jahat

Posts : 83
Join date : 30/10/2009
Age : 87
Location : broadway

kenapa tak haramkan rokok? Empty
PostSubject: Re: kenapa tak haramkan rokok?   kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeSun Nov 01, 2009 3:18 am

<<wakil perbahasan peringkat skola agame taw ..
<,dapat saguhati ..
<<ayat aku sume berbunge2 tapi time pekse x leh bla
Back to top Go down
e_wan_macho



Posts : 6
Join date : 01/11/2009

kenapa tak haramkan rokok? Empty
PostSubject: Re: kenapa tak haramkan rokok?   kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeSun Nov 01, 2009 5:17 am

sbb pompuan x tau aper2 , lol pompuan.!!! Twisted Evil Twisted Evil Exclamation Exclamation
Back to top Go down
farra ain

farra ain

Posts : 147
Join date : 30/10/2009
Age : 30
Location : shah alam,selangor

kenapa tak haramkan rokok? Empty
PostSubject: Re: kenapa tak haramkan rokok?   kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeMon Nov 02, 2009 3:01 am

hoh..suka2 je kate pmpuan lol..xthu ke pmpuan pn ade kaki merokok?
laki ngn pmpuan skrang ni sme je tau
Back to top Go down
purple

purple

Posts : 184
Join date : 30/10/2009
Age : 25
Location : iN LosT~

kenapa tak haramkan rokok? Empty
PostSubject: huhuhuxx   kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeMon Nov 02, 2009 4:09 am

farra ain wrote:
hoh..suka2 je kate pmpuan lol..xthu ke pmpuan pn ade kaki merokok?
laki ngn pmpuan skrang ni sme je tau

cm prnah isap rkok je nih..

ahakzz.. scratch
Back to top Go down
Pantene

Pantene

Posts : 1
Join date : 03/11/2009
Age : 33
Location : Istana

kenapa tak haramkan rokok? Empty
PostSubject: Re: kenapa tak haramkan rokok?   kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeTue Nov 03, 2009 3:18 am

1. salah satu sumber pendapatan malaysia (cukai rokok masuk malaysia tinggi ok!)
2. demand daripada pembeli (rata-rata ahli politik dan usahawan2 juga adalah perokok)
3. malaysia terletak di laluan perdagangan antarabangsa. Biasanya rokok diseludup daripada thailand.
4. kerajaan tak haramkan kerana tak ada bantahan keras daripada pihak yang menetang rokok. setakat cakap2 di belakang macam ni tak adanya orang atasan nak pandang dan ambil tindakan.

sape nak mati pucuk (maaf tak bertapis) cepat..haaa merokoklah! :p
Back to top Go down
shaherah_ira

shaherah_ira

Posts : 43
Join date : 31/10/2009
Age : 28
Location : Wilayah Persekutuan Iskandar

kenapa tak haramkan rokok? Empty
PostSubject: Re: kenapa tak haramkan rokok?   kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeTue Nov 03, 2009 5:34 am

Pantene wrote:
1. salah satu sumber pendapatan malaysia (cukai rokok masuk malaysia tinggi ok!)
2. demand daripada pembeli (rata-rata ahli politik dan usahawan2 juga adalah perokok)
3. malaysia terletak di laluan perdagangan antarabangsa. Biasanya rokok diseludup daripada thailand.
4. kerajaan tak haramkan kerana tak ada bantahan keras daripada pihak yang menetang rokok. setakat cakap2 di belakang macam ni tak adanya orang atasan nak pandang dan ambil tindakan.

sape nak mati pucuk (maaf tak bertapis) cepat..haaa merokoklah! :p

haha btul juge ape yg dikatekan
Back to top Go down
hAnEy_hAnEz

hAnEy_hAnEz

Posts : 18
Join date : 30/10/2009
Age : 25
Location : CooLEm KedaH

kenapa tak haramkan rokok? Empty
PostSubject: Re: kenapa tak haramkan rokok?   kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeFri Nov 13, 2009 5:38 am

haney cukup BNCI dgn org yg isap ROKOK..nper nk isap rokok sedangkn kta taw keburuknnya..pelbagai penyakit yg bley kta dpt dripd sebatang ROKOK yg DINYALAKN..so hiduplah dgn AMAN TNPA ROKOK.. lol!
Back to top Go down
dj_joe
Admin
dj_joe

Posts : 162
Join date : 30/10/2009
Age : 25
Location : kemaman,terengganu

kenapa tak haramkan rokok? Empty
PostSubject: kasi komen skit   kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeFri Nov 27, 2009 9:59 pm

assalamuaikum

haramkan rokok?
sbelom tu nk ckp sye xpernah hisap rokok

mungkin kepada bukan perokok haramkn rokok adalah senang
tpi kepada perokok skrang apakah prasaan dye org ye?
contoh nya kepada girl?
make up xdibenarkan untuk digunakan
so anda xleh make up apa prasaan anda

so renung2kan kite 1malaysia 1negara 1prasaan so jaga hati yang mungkin perokok

selamat beramal
Question Question
Back to top Go down
http://sembangdesa.forumms.net
shaherah_ira

shaherah_ira

Posts : 43
Join date : 31/10/2009
Age : 28
Location : Wilayah Persekutuan Iskandar

kenapa tak haramkan rokok? Empty
PostSubject: Re: kenapa tak haramkan rokok?   kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeMon Nov 30, 2009 10:16 am

dj_joe wrote:
assalamuaikum

haramkan rokok?
sbelom tu nk ckp sye xpernah hisap rokok

mungkin kepada bukan perokok haramkn rokok adalah senang
tpi kepada perokok skrang apakah prasaan dye org ye?
contoh nya kepada girl?
make up xdibenarkan untuk digunakan
so anda xleh make up apa prasaan anda

so renung2kan kite 1malaysia 1negara 1prasaan so jaga hati yang mungkin perokok

selamat beramal
Question Question


haha joe ni mrepek au.. lau bg umpama pun bg lar yg logik ckit lalink..
make up x kan prnh dihram kan sbb die x prnh dtg kan keburukan.. ade kah joe prnh dgr tntg owg make up kne kanser kulit? mungkin ade jika mengguna kan make up yg murah atau x diluluskan pihak kementerian.. tp bilangan nye bley dikre.. lau bab make up diharamkan.. sherah rase x wajar.. make up lau yg dh berkhwin mesti kne cantek kan.. so rokok uh utk ape?? mmbazir kan wang ngan kesan nye amat lah buruk..
sekian..

- ni hanya pandangan ira..
Back to top Go down
purple

purple

Posts : 184
Join date : 30/10/2009
Age : 25
Location : iN LosT~

kenapa tak haramkan rokok? Empty
PostSubject: Re: kenapa tak haramkan rokok?   kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeSat Jan 16, 2010 6:26 am

shaherah_ira wrote:
dj_joe wrote:
assalamuaikum

haramkan rokok?
sbelom tu nk ckp sye xpernah hisap rokok

mungkin kepada bukan perokok haramkn rokok adalah senang
tpi kepada perokok skrang apakah prasaan dye org ye?
contoh nya kepada girl?
make up xdibenarkan untuk digunakan
so anda xleh make up apa prasaan anda

so renung2kan kite 1malaysia 1negara 1prasaan so jaga hati yang mungkin perokok

selamat beramal
Question Question


haha joe ni mrepek au.. lau bg umpama pun bg lar yg logik ckit lalink..
make up x kan prnh dihram kan sbb die x prnh dtg kan keburukan.. ade kah joe prnh dgr tntg owg make up kne kanser kulit? mungkin ade jika mengguna kan make up yg murah atau x diluluskan pihak kementerian.. tp bilangan nye bley dikre.. lau bab make up diharamkan.. sherah rase x wajar.. make up lau yg dh berkhwin mesti kne cantek kan.. so rokok uh utk ape?? mmbazir kan wang ngan kesan nye amat lah buruk..
sekian..

- ni hanya pandangan ira..

huahahaha~

actually okok tu untuk melepas kan kebosanan n nampak cam gangster/macho
haha tu la hakikat org isap okok~

sy pun isap okok so..xwajar la diharam kan yea..
haha
Back to top Go down
dj_joe
Admin
dj_joe

Posts : 162
Join date : 30/10/2009
Age : 25
Location : kemaman,terengganu

kenapa tak haramkan rokok? Empty
PostSubject: wow topik ni naik balik   kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeMon Jan 18, 2010 4:30 am

woi xjahat Razz
ko ni kasi malu aq je depan awek2 yg membaca
laen kali ko iyer2 kn aje la tongue
ni ko bantah lak
make up xelok la
anis xmake up pown
hahah
semulajadi je tu
nampak macho?bagi aq rokok ni cam bdk bapok je
hahaha
Razz Razz org isap depan aq
aq wat xknal je
ahahah Smile that me
no smoking in my life
Back to top Go down
http://sembangdesa.forumms.net
purple

purple

Posts : 184
Join date : 30/10/2009
Age : 25
Location : iN LosT~

kenapa tak haramkan rokok? Empty
PostSubject: Re: kenapa tak haramkan rokok?   kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeMon Jan 18, 2010 9:07 am

dj_joe wrote:
woi xjahat Razz
ko ni kasi malu aq je depan awek2 yg membaca
laen kali ko iyer2 kn aje la tongue
ni ko bantah lak
make up xelok la
anis xmake up pown
hahah
semulajadi je tu
nampak macho?bagi aq rokok ni cam bdk bapok je
hahaha
Razz Razz org isap depan aq
aq wat xknal je
ahahah Smile that me
no smoking in my life

haha terbaek r joe

kalau sy isap depan joe..joe wat xtau camne nak buat gath?(nanti sy sesat)
sy xtengok lagi muke joe tongue
Back to top Go down
dj_joe
Admin
dj_joe

Posts : 162
Join date : 30/10/2009
Age : 25
Location : kemaman,terengganu

kenapa tak haramkan rokok? Empty
PostSubject: hahaha   kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeTue Jan 19, 2010 3:08 am

aq xkesah org isap depan aq
kwan2 aq mmg isap depan aq
aq skod line kot2 ade cikgu hahaha
cuma anis mrah aq wakakka
die xleh bau asap rokok
Razz aq dengar kte ni ahaha
Back to top Go down
http://sembangdesa.forumms.net
purple

purple

Posts : 184
Join date : 30/10/2009
Age : 25
Location : iN LosT~

kenapa tak haramkan rokok? Empty
PostSubject: Re: kenapa tak haramkan rokok?   kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeTue Jan 19, 2010 4:58 am

dj_joe wrote:
aq xkesah org isap depan aq
kwan2 aq mmg isap depan aq
aq skod line kot2 ade cikgu hahaha
cuma anis mrah aq wakakka
die xleh bau asap rokok
Razz aq dengar kte ni ahaha

waahhhh anis banyak merubah kan abg joe kite nie haha

bagus anis~

@joe keep going joe Very Happy
Back to top Go down
dj_joe
Admin
dj_joe

Posts : 162
Join date : 30/10/2009
Age : 25
Location : kemaman,terengganu

kenapa tak haramkan rokok? Empty
PostSubject: huahuahau   kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitimeWed Jan 20, 2010 9:12 pm

yekot
wakakka tpi kt sklh aq jarang ikut org isap rokok
heheh
aq duk lepak kt tangga lak skrang
usher2 baek punyaa
hahah
wow besar punyaaa
Back to top Go down
http://sembangdesa.forumms.net
Sponsored content




kenapa tak haramkan rokok? Empty
PostSubject: Re: kenapa tak haramkan rokok?   kenapa tak haramkan rokok? I_icon_minitime

Back to top Go down
 
kenapa tak haramkan rokok?
Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
sembang_desa forum :: Your first category :: my forum-
Jump to: